מוצרי חלב הם בין קטגוריות המוצרים הבולטות ביותר בכל מקום. אלה כמה נקודות מפתח, על האינטראקציה המעניינת בינם, לבין עולם העיצוב הגרפי:
במבט כללי
מוצרי חלב מספקים לא מעט שטח תצוגה גרפי לעבוד איתו. קרטוני חלב במיוחד, הם גם גדולים יחסית וגם בעלי דפנות שטוחות, שמקלות על קליטת הגרפיקה והטקסט. הפקק או המכסה, מוסיפים עוד אלמנט נפרד ובולט במיוחד (ממוקם למעלה) לעבוד איתו. במדפי החנויות שמציעות מוצרים אלה, שוכנים אינספור מתחרים, זה לצד זה. ויזואלית, הלקוח מעוניין בעצם לבצע שלוש משימות לפחות ובמהירות: לזהות את אזור מוצרי החלב, לאתר מתוכם את סוג מוצרי החלב שהוא מחפש ולבחור מביניהם את המתאים לו ביותר. הוא עושה זאת קודם כל בסריקה מהירה מרחוק, על בסיס העיצוב הגרפי, עוד לפני שהוא קרוב מספיק בכדי לקרוא את הטקסט.
המשמעות לעסקים
העיצוב הגרפי במוצרי חלב, מסייע ללקוחות למצוא ולבחור את המוצר שלכם. בכך הוא מסייע לקידום מכירות. כמו כן, העיצוב עוזר לבסס בתודעת הצרכנים את המותג שלכם ובשילוב הטקסט על האריזה, יש כאן גם תועלת שיווקית מתמשכת. עיצוב הגרפיקה על מוצרי החלב, היא כמובן המשך של תכנון עסקי רחב יותר, מבחינת שיווק, מיתוג וכדומה. חייבת להיות בכך עקביות.
מעשית
מעשית, רואים בעיצוב גרפי למוצרי חלב כמה נקודות חוזרות. אריזה שקופה תראה את התכולה שהיא לרוב לבנה. מעבר לכך, נפוצים במיוחד הצבעים לבן וכחול, שמשדרים נקיון וטבעיות. לבן מתקשר כמובן לחלב. העיצוב יכול לכלול אלמנטים, שמקדמים מסרים ספציפיים נוספים. למשל לקדם את המודעות, לכך שהמוצר הנבחר הוא חלק מקו מוצרים. זאת, באמצעות מתווה גרפי כללי זהה, אבל בצבעים או גוונים שונים מעט לכל טעם – חלב וניל, חלב מוקה וכדומה. עוד היבט חשוב מאוד, הוא ליצור בידול ביחס למוצרי המתחרים. במקביל לו, דרוש מכנה משותף ויזואלי לגבי המוצרים שלכם, שיסייע ללקוח למצוא אותם במהירות.
דוגמה להמחשה
חלב אדיר למשל, היא מחלבה משפחתית בגליל העליון, אשר מתמחה בחלב עיזים. לוגו החברה הוא בשחור לבן – דבר שמדגיש את קוי המתאר של הדמות המרכזית שבו: עז. כבר כאן, אנו יודעים במהירות שמדובר בחלב עיזים. כאשר סוקרים את הטקסט, רואים "חלב אדיר" ולאחריו רמיזה קצרה לאיכות ולהיבט ה"בוטיק", עם הסלוגן "עזים מבית טוב". כל זאת מעוצב בלוגו עגול, אשר בהיקפו ישנו טקסט משלים באנגלית. זו דוגמה מעניינת לכך, שעיצוב לגבי חלב לא חייב להיות בצבעי כחול ולבן. השימוש בשחור ולבן בלבד, מחבר אותנו לכך שחלב עיזים הוא מוצר "עתיק". ישן וטוב.
לסיכום
לאור כל זאת, ברורה החשיבות המכרעת של העיצוב הגרפי, בכל הנוגע לקידום מכירות ולשיווק של מוצרי חלב.