מקום הראשון גוגל

קידום אורגני בגוגל הוא שורש הנוכחות שלכם ברשת. וכמה דריסת הרגל הזו חשובה? מתוך מיליארדי החיפושים בגוגל, 15% מהווים חיפושים חדשים מידי יום. חמש התוצאות האורגניות הראשונות שמופיעות לכל חיפוש מהוות 67.60% מכלל הקליקים. הקלקה ממנוע החיפוש צפויה לסגור עסקאות ב-14.6% מהמקרים, כאשר שיעור ההמרה עולה ב-12% בכל שניה נוספת, ככל שהאתר שלכם יעיל, קוהרנטי, נגיש ונפלא לעיניים.

כוחו של מנוע החיפושים הגדול בעולם לא נשאר רק ברמת הרשת ושוק האונליין. למעשה, 72% מהצרכנים שמבצעים חיפוש מקומי (מסעדה בגליל, למשל) מבקרים פיזית בבית העסק שעלה להם בתוצאות, ברדיוס של 1-5 ק"מ ממיקומם הנוכחי. 88% מהצרכנים נותנים אמון טוב בביקורות מקוונות, באותה המידה שהם סומכים על המלצות פה לאוזן. ב-78% מהחיפושים בסלולר על בסיס מיקום, תיווצר רכישה מקוונת או פיזית תוך יום אחד בממוצע.

אז אם כל המספרים הללו מדביקים אתכם לכיסא מרוב תדהמה אבל עדין לא טסתם למצוא לעצמכם חברת קידום מקצועית, כדאי שתשאלו את עצמכם למה. חברה מקצועית לקידום אתרים היא זו שתזניק את העסק שלכם מכל הבחינות – תיצור עבורו נראות דיגיטלית משובחת וגם תעזור לו להעפיל לתוצאות העליונות בגוגל כדי שכל הסטטיסטיקות המופלאות שבשורות למעלה יתגשמו. חברה מקצועית כמו "ריגו" שכבר התפרסמה בשל תוצאותיה המוכחות, תוכל לשלב גם קמפיינים טובים בקידום הממומן, שם חוקי המשחק מתייחסים לעומק הכיס של בעל האתר אך הם כעין וכאפס לעומת הרושם, המיצוב וגם גידולי המכירות שנובעים מנוכחות אורגנית קבועה וחשובה בעמוד הראשון בגוגל.

אימפריות לא נבנות ביום אחד

עבודת הקידום האורגני דורשת השקעה אדירה ומתמשכת, שאף פעם לא מגיעה לסיומה. הרי כדי להשאיר את האתר במקום טוב, צריך להתמודד עם שינויים בתודעת הצרכנים והדרך שבה הם מחפשים מידע, יחד עם הדרישות של גוגל שכוללות פרמטרים מתחלפים, מתעדכנים ומשתנים בחשיבותם חדשות לבקרים.

כאשר הקידום האורגני מבוצע כהלכה, הוא מתייחס גם למכלול של שדרוגים ושיפורים ברמת האתר עצמו, כך שלא רק בדיקה של מילות מפתח או שזירה של עשרות סרטונים חדשים באתר תתרחש כאן, אלא גם שפע של עדכונים שוטפים ועבודות תחזוקה שקשורים לנראות ותפעול האתר, כך שיוכל לתפקד מושלם לטובת הגולשים שמבקרים בו.

קידום אורגני או ממומן?

אין ספק שזוהי שאלת השאלות בקרב בעלי עסקים המתכננים לקדם את העסק שלהם ואת האתר העסקי שלהם בגוגל. אלא שלשני האפיקים הללו הצדקה חשובה ולרוב השילוב בין שניהם יביא לתוצאות מנצחות.

הקידום הממומן מופיע בראש או בתחתית העמוד הראשון והשימוש בו קריטי לתחומים תחרותיים שצריכים בולטות יוצאת דופן. הקידום האורגני לעומתו הוא כל העבודה שמבוצעת מאחורי הקלעים במטרה לשכנע את גוגל שהאתר שלכם שווה דירוג מצוין. הבעיה מתרחשת כאשר חלק מבעלי העסקים מחליטים להתמקד רק בקידום הממומן, כנראה מתוך תפיסה לפיה שימוש בפלטפורמות הפרסום המסורתיות, לפיהן כסף וכמה שיותר ממנו, שווה בהכרח איסוף לקוחות טובים ונאמנים.

אין ספק שלקידום הממומן יש הרבה ערך, הצדקה וחשיבות בעיקר למטרות לטווח הקצר, אבל כיום אין שני למוניטין החיובי שמתקבע כלפי העסק במשך שנים והופך ליקר מפז עבור בעליו. למרות המיתוס לגבי כוחו ההולך ופוחת של הקידום האורגני, ניכר כי הקהל רק ממשיך להגביר את הצורך האישי בחיפושים בגוגל, שעה שגוגל ממשיכה להשקיע מחשבה רבה מאוד על כל הפרמטרים והתנאים שקובעים את איכות האתרים שנמצאים אצלה. כתוצאה מכל אלו, זהו אפיק שנחשב אז ועדיין לחיוני ביותר במציאות השיווקית של המאה -21.