בניית אתר היא משימה, שכמעט כל עסק מגיע אליה במוקדם או במאוחר. למעשה, לאור חשיבות העניין, רצוי לפחות לשקול זאת בהקדם – לא להתעכב. זאת, לפחות משתי סיבות. האחת: מדובר במכשיר עסקי נפוץ מאוד ואם המתחרים שלכם כבר משתמשים בו, לא כדאי להישאר מאחור. השנייה: אתר עשוי לסייע לכם מאוד, במיוחד בהיבט השיווק, אך לא רק. כך עושים זאת בפועל:

הבנת הדרוש

לפני שנכנסים לפרויקט מורכב כזה, וודאי לראשונה, חשוב להבין היטב את כול הכרוך בכך. חשוב להבין מה כרוך בהקמת האתר עצמו, ב"אירוח" האתר, בעזרים שעשויים להידרש סביבו, בשיווק האתר, היבטי חוק שונים ועוד, כמו גם בטיפול השוטף בו בהמשך. אם ניקח למשל נושא כמו בחירה בשרתים וירטואליים, למי שלא מכיר זאת, יש כאן כמה דברים שחשוב מאוד ללמוד בהתחלה. סביר שלבסוף תבחרו בשרתים כאלה, אבל דווקא את ההחלטות הראשוניות, חשוב במיוחד לעשות בנחת ומתוך הבנה.

תכנון ראשוני

שלב התכנון הראשוני של האתר, הוא שלב חשוב ביותר. ראשית, אתם צריכים להגדיר לעצמכם היטב ובאופן חד משמעי ככל הניתן, את מטרות האתר. חנות מקוונת זה דבר אחד, אתר תדמיתי דבר אחר, בלוג מקצועי הוא עניין אחר וכן הלאה. ניתן לשלב את הדברים, אם כי זה לא תמיד רעיון טוב. כמו כן, תצטרכו להחליט בשלב מוקדם, מי יעשה מה – אילו יכולות רלוונטיות כבר יש לכם בתוך העסק ואת מה בכוונתכם להוציא למומחים חיצוניים. היבט מרכזי בכל מקרה, אשר חשוב לקחת בחשבון כבר משלב התכנון ולאורך כל הדרך, הוא נושא השיווק. כיצד תשווקו את האתר? מהי האסטרטגיה השיווקית שלכם? כיצד האתר ישווק את העסק? כל זאת, מתקשר בכל הנוגע לאתרים לקידום במנועי חיפוש (SEO) וברשתות חברתיות ולכל נושא התוכן לאתר.

תכנון מפורט

השלב הבא, הוא תכנון מבנה האתר וממשק המשתמש שלו. ממשק המשתמש אגב, הוא נושא התמחות מיוחד ובעל חשיבות רבה מאוד. כמו כן, זה המקום להיכנס לפרטים נוספים יותר לעומק, דוגמת נושא הגיבוי, האבטחה, אופטימיזציה ועוד. התכנון יתייחס לשימוש באתר מכול ההתקנים הרלוונטיים לקהל היעד שלו (PC? טאבלט? סמארטפון?).

בניית אתר עסקי: המדריך השלם

ביסוס תשתיות

לפני הפיתוח עצמו, יש להחליט על התשתיות בהן תעשו שימוש עבור האתר. תשתיות אלה, עשויות להכתיב החלטות שונות לגבי ההמשך. מדובר בעיקר על בחירת שרת לאחסון האתר, רכישת דומיין מתאים ופלטפורמת הפיתוח שבה הוא יוקם.

פיתוח האתר

פיתוח אתר הוא תהליך מתמשך, בו חשוב שתהיו מעורבים. כל מי שקשור בעסק לשימוש באתר ולקבלת החלטות לגביו, עשוי לתת לאורך הדרך פידבקים חשובים, על שלבים שונים בפיתוחו. מוטב כמובן שזה יקרה בשלבים ולא רק לאחר שרואים תוצר סופי. זאת, מאחר שמראה ותפקוד האתר שאתם מדמיינים ומתכננים במקור, עשוי להיות לבסוף שונה למדי.

שלב ההרצה

לאחר בדיקות סופיות ואישור התוצר הסופי בידי ההנהלה שלכם, יגיע שלב ההרצה. האתר יעלה לאוויר בפני הציבור הרחב. בעזרת מדידת ביצועים, תוכלו לוודא שהכול עובד כראוי. שהאתר עומד בעומס ומתפקד היטב. פידבק ממשתמשים, יסייע לכם להוסיף ולשפר אותו.

טיפול מתמשך

חשוב לזכור, שהקמת האתר איננה סוף פסוק. לאחר מכן, יידרש טיפול מתמשך בתכני האתר, בקידומו במנועי חיפוש, בשינויים שתרצו בעתיד להכניס וכדומה.

לסיכום

הקמת אתר עסקי כרוכה בפרטים רבים ותהליך ארוך וממושך. עם זאת, המורכבות הכוללת לא חייבת להיות גדולה מדי, במיוחד ככל שנעזרים במומחים חיצוניים. מה שחשוב בכול מקרה – לטפל בכך באופן שיטתי ומסודר.