לאופן הלבוש שלנו יש השפעה עצומה על האופן שבו הסביבה תופסת אותנו ואף על היכולת לשכנע. כיצד תוכלו למנף את הלבוש שלכם לטובת המטרות העסקיות אבל גם האישיות? להלן מדריך מיוחד לציבור העובדים.

כיצד לשכלל את יכולת השכנוע באמצעות הלבוש?

למרות שבישראל לא נהוג קוד לבוש קבוע במקומות עבודה, תתפלאו לשמוע כי דווקא הדרך בה אתם בוחרים להתלבש ולהציג את עצמכם יכולה להשפיע באופן משמעותי על הסיכוי להתקבל לעבודה ולחילופין להתקדם בסולם הדרגות. למעשה, מחקר שנערך באונ' פרינסטון בארה"ב הציג ממצאים מרתקים בכל הקשור לקשר בין הלבוש לבין היכולת של מועמד לעבודה לשכנע את המעסיק להעסיק אותו. במסגרת המחקר נבדקו מועמדים שהגיעו עם בגדים שונים, כאשר מועמדים שלבשו בגדים יקרים יותר נתפסו כבעלי ביטחון ודימוי עצמי גבוה כמו גם כאלו שמשדרים סמכות וביטחון, ועל כן הצליחו להותיר רושם חיובי. רושם חיובי ויכולת שכנוע הם פרמטרים חשובים בעבור כל אחד מאיתנו, וזאת בשל העובדה כי במסגרת העבודה אנו לא פעם נדרשים להעביר רעיונות אותם אנו רוצים ליישם, אולם מתקשים לעשות זאת בעקבות התפיסה של העמיתים והשותפים הבכירים. לכן, חשוב להבין כי המשפט "הבגד עושה את האדם" הוא בהחלט רלוונטי לתהליך של שכנוע, ועל כן הלבוש היומיומי שלנו משפיע על היכולת ליצור קשרים בתוך מקום עבודה.

סגנון אישי המתבטא באמצעות הבגדים – כך תעשו זאת

הבשורות הטובות הן שסטייל הוא סממן דינאמי ולכן כל אחד מאיתנו יכול לסגנן את הארון בפריטים קלאסיים אשר יקפיצו את המראה ובכך יגרמו לחיזוק של הביטחון והדימוי העצמי, ובהתאם לכך גם את היכולת ליצור שכנוע. השלב הראשון הוא קודם כל להתחשב בסביבת העבודה שלכם. אם האינטראקציה שלכם מתבצעת רק עם עמיתים לעבודה, חשוב להתאים את הלבוש לארגון – העדיפו להגיע בלבוש מכבד אך גם כזה שיוצר תחושה של מחויבות, וכתוצאה ישירה מכך גם יגרמו לכך כי המנהלים והעמיתים שלכם לעבודה יקבלו את המסרים אותם אתם מעוניינים להעביר בצורה חיובית. בהיבט הזה, חשוב להקדיש תשומת לב לאיכות הבגדים, אולם אל תשכחו גם את נושא ההנעלה. כיום ניתן לבצע רכישה של מבחר נעלי זמש אלגנטיות ומרשימות בעבור נשים בעלות כספית אטרקטיבית ועם שימת דגש על מראה מכובד אותו ניתן להתאים לכל ארגון, במקום להגיע למקום העבודה בכפכפים או בנעלי ספורט שאינם תואמים את התפיסה האישית לגביכם כמו גם אינם מכבדים שום מקום עבודה, אלא אם כן אתם עובדים במכון כושר.

מדריך לעובדים: מה הקשר בין הלבוש ליכולת השכנוע שלכם?

שכנוע באמצעות צבע

מאחר והמטרה שלכם היא לשכנע, העדיפו לבחור בלבוש קלאסי שישפיע מאוד על מיקוד המסרים שלכם, בשל העובדה כי צבעים חזקים עלולים להסיט את תשומת הלב מהרעיון שלכם. מאחר ומזג האוויר כאן בישראל הוא לרוב קיצי, העדיפו לבחור בבגדים קלילים ונושמים אך קחו בחשבון כי לבוש קליל מדי עלול להיתפס כלא רציני, ועל כן הוספה של ג'קט זמש קליל יכול לעשות את ההבדל בין מראה "זרוק" לבין מראה שיקי ורציני. למרות שקוד הלבוש במקום העבודה שלכם משקף מוסכמה חברתית, אל תשכחו לתת ביטוי לאני העצמי שלכם באמצעות אלמנטים ייחודים כמו אקססוריז או שעונים שיכולים בהחלט להקפיץ את המראה. נוסף על כך, הקפידו להגיע למקום העבודה עם בגדים נקיים ומגוהצים. אחת הטעויות החמורות ביותר (כתוצאה מחוסר זמן) היא להגיע למקום העבודה עם בגד מוכתם או לא מגוהץ, ועל כן הקדישו כמה דקות בבוקר לטובת התאמת צבעים ובדיקה כי אתם נראים ומרגישים מעולה – מפנים ובמחוץ.