שוק הסמארטפונים הוא שוק דינאמי למדי. דגמים חדשים ומעניינים מופיעים בשוק חדשות לבקרים ומדי פעם, גם מותגי סמארטפונים ואפילו חברות חדשות. האם שמעתם למשל על אופו (OPPO)? מה היא מציעה? מה מאפיין את המכשירים שלה מבחינת הצרכן? ומי החברה שעומדת מאחורי המותג? ריכזנו בשבילכם את כל המידע במאמר הזה.
שוק דינאמי – הזדמנויות עבורכם
סמארטפונים ומותגים הולכים ביחד מזה שנים. רבים מתקבעים על מותג אחד בתחום וחבל. מי שפתוח לשינויים שמתחוללים בשוק זה, כולל מבחינת השחקניות העיקריות שבו וגם הפחות ידועות בארץ, פותח בפני עצמו הזדמנויות חדשות ואטרקטיביות. בהקשר זה, אופו הוא מותג מסקרן שאפשר להשיג בארץ, אשר רבים עדיין לא מכירים. כאשר OPPO ישראל מביאה מוצרים מצליחים אלה לידיעת חובבי הסמארטפונים המקומיים. נזכיר, כי התחרות בכל שוק היא גורם שמספק תועלות רבות לנו הצרכנים. רואים זאת בוודאי בשוק הסמארטפונים, מכמה סיבות שנזכיר בהמשך.
מותג מצליח של חברה בולטת
בחיפוש מכשיר סמארטפון לרכישה, הנטייה הטבעית היא להתמקד בתכונות וגם במחיר. אך לא פחות חשוב, בהמשך למה שציינו קודם, לבדוק מי עומד מאחורי המוצר. כאשר מדברים על אופו או על OPPO ישראל חשוב קודם כל להבין שלא מדובר בחברה אלא במותג. מותג זה שייך לחברת BBK Electronics, שהיא יצרנית סמארטפונים סינית מהגדולות ביותר בעולם. בארץ, מוצרי החברה זמינים דרך יבואן רשמי – חברת Ronlight (רונלייט).
מה מאפיין אותם?
הסמארטפונים ממותג אופו מתאפיינים קודם כל במבחר אפשרויות, כולל יכולות מתקדמות, שמוצאים בסאמרטפונים של המתחרים היקרים ביותר. משלים זאת וכמובן מהווה גורם משמעותי מאוד, המחיר הנוח. לשם ההמחשה, בואו נבחר מבין מכשירי החברה, דגם בסביבות האלף ש"ח – oppo A96. כבר במבט מהיר במפרט שלו, תגלו שהוא מציע צג 6.59 אינץ’ עם קצב רענון 90Hz. הזיכרון RAM מגיע בנפח 8GB ונפח האחסון עומד על 256GB. יש לו סוללה ענקית של 5,000mAh וגם שימוש בטכנולוגיית טעינה מהירה, כך שתצטרכו לבזבז כמה שפחות זמן על הטענות. מערך המצלמות כולל מצלמת סלפי 16MP, מצלמה ראשית 50MP ומצלמת Bokeh 2MP. יכולות הצילום מקבלות סיוע גם ברמת התוכנה. למשל באמצעות יכולת ריטוש טבעי, אשר מבוססת בינה מלאכותית. למכשיר עמידות בפני אבק (ברמת IP5X) ובמים (ברמת IPX4) וגם עיצוב יפה ויוקרתי.
נקודות למחשבה
כנקודה למחשבה ועזר לבחירת מכשירים, נציין כי הסמארטפונים בכלל וגם הסמארטפונים של חברה זו, מתאפיינים כיום ב:
- יכולות שיא – הסמארטפונים הגיעו לנקודת שיא ביכולותיהם, שבה סמארטפון ממוצע מספק את כל הדרוש למשתמש הממוצע.
- דגש על הוזלה – בעקבות זאת, ישנה מגמה מתמשכת של להציע את אותן היכולות המבוקשות, במחיר נמוך יותר. כפי שראיתם למשל בדוגמה שהבאנו.
- ההוזלה מציגה סיכון מסוים – כעת נשאלת השאלה, כיצד בדיוק יצרני הסמארטפונים משיגים את ההוזלה המתמשכת? לעתים, היא מושגת באמצעות פגיעה מסוימת ביכולות אחרות, אך זה לא חייב להיות כך.
- יש דרכים לגיטימיות להוזיל – יש גם דרכים אחרות להשיג הוזלה. כגון חידושים בתהליכי הייצור ובייצור חומרי הגלם ורכיבים בסיסיים של הסמארטפונים. היצרן עשוי לתת ביטוי להוזלה עבורו, במחיר הסופי של המכשיר. ואכן, כך קורה בהדרגה בשטח, בפועל.
לסיכום
למי שלא מכיר, בהחלט כדאי לעשות היכרות עם מותג הסמארטפונים אופו.