מיתוג בתי קפה

מיתוג הוא נושא חשוב מאוד בעולם העסקים. קריטי אפילו. במסגרת תהליך מיתוג, דנים בהגדרת תפיסות וערכי המותג ומתכננים את האופנים, שבהם הם יקבלו ביטוי במקומות שונים. אבל מיתוג הוא דבר מורכב, שיש לגשת אליו באופנים שונים מעט ובראש פתוח, בהתאם לכל תחום עסקי שבו מדובר. מה זה אומר, מבחינת בתי קפה?

מה מיוחד במיתוג בתי קפה ?

שיווק בכלל ומיתוג בפרט, משמעותיים מאוד להישרדות ולהצלחת בתי קפה. עסקים מתוחכמים מסוג זה, משקיעים לא מעט בתהליך המיתוג ואפילו עשויים ליזום מיתוג מחדש. למשל במקרה של Si Espresso, אשר נקראו בעבר סגפרדו ויזמו מהלך מיתוג מחדש לפני 10 שנים. קפה הוא גם לא נכס שקונים באופן שקושר את הלקוח אל העסק, אלא להיפך – קל מאוד ללקוחות בתי הקפה לעבור אל המתחרים. לכן, בתי קפה פועלים בשוק תחרותי מאוד וחשוב להם במיוחד לבלוט בשטח, גם בעזרת המיתוג.

למה חשוב לשים לב?

מיתוג בתי קפה

איך עושים זאת נכון?

משלבים כוחות – בעלי ומנהלי המקום, יחד עם מומחי השיווק, הקופירייטינג והעיצוב.

מנתחים לעומק – מבינים ביחד את העסק, נקודות החוזק שלו וה"סיפור" המיוחד שלו.

מגבשים אסטרטגיה ומטרות – מחליטים מה רוצים לשדר ומוודאים שיהיה ל"הבטחות" אלה כיסוי עקבי בשטח.

מתכננים אופני ביטוי – תכנון אופני הביטוי למיתוג, ויזואלית ובכלל, בעיצוב, בחומרים מודפסים כמו התפריט, באתר ובפרסומות.

יישום ושיפור – מיישמים כל זאת בשטח, אוספים משוב ומשפרים במידת הצורך.

מיתוג מחדש

נכתב מעלה על המיתוג המחודש של Si Espresso שנקראו בעבר סגפרדו, כך שמיתוג חדש לבית הקפה, זו אכן סיטואציה שעשויה לקרות. תחילה נציין כי מיתוג מחדש, הוא צעד די דרמטי עבור עסקים. מדובר במהלך, אשר דורש מחוייבות והעזה, מאחר שלעולם לא יודעים בוודאות האם ובאיזו מידה זה יצליח.

מיתוג מחדש גרוע, עלול דווקא להזיק. הסיבות לעשות זאת מגוונות והן לא מוגבלות רק למצב שבו העסק לא מצליח. שינוי או החלפה מלאה של המיתוג הקיים, יכולים למשל לסייע לקידום פעילות העסק, בתחום חדש שאליו הוא נכנס. דבר זה, עשוי להידרש דווקא בעקבות הצלחה והתרחבות לכיוונים חדשים.

לסיכום

מומלץ לבתי קפה שלא לדלג על נושא המיתוג. הכינו כוס קפה וגשו לזה בנחת וברצינות. זה משתלם וזה יחזיר את עצמו.