שיפור ביצועי אתר

גולשים נוטשים לא פעם אתרים לאחר כניסה אליהם, כולל נטישת עגלות קניות באתרי מכירות. יכולות להיות לכך סיבות רבות, אך בולטת בהקשר זה במיוחד, חוויית משתמש לא טובה מספיק. זו היא סיבה מרכזית לכך, שנושא ביצועי האתר חשוב מאוד עבור בעלי אתרים. אלה כמה נקודות מפתח, שכדאי לדעת על כך:

פתרונות האצה

ישנם מגוון פתרונות טכניים, אשר מאפשרים להאיץ את ביצועי האתר ולהבטיח פעילות אופטימאלית שלו. Content Distribution Network למשל (נקרא גם Content Delivery Network) הוא שרות שמפזר את התכנים של האתרים, על פני אוסף שרתים רחב. שרתים אלה מוקמים במקומות גיאוגרפיים שונים ברחבי הגלובוס. הרעיון הוא, שבכל גישה של גולש לאתר, התכנים בדף שאליו הוא נכנס יגיעו אליו משרת שקרוב אליו ביותר. לקריאת מידע נוסף בנושא שירות CDN לעסקים, ראו קישור זה. האצה עשויה להתבטא בשיטות נוספות, כולל ה"טריק" השימושי של תוספי מטמון (cache) לוורדפרס.

פתרונות הקלה

במקביל להאצת הטענת תכני אתרים, ניתן לצמצמם את כובדם הכולל של עמודי האתר. מדובר על תהליך של אופטימיזציה, שבו מצמצמים גודל קובץ לאלמנטים שונים בעמוד, דוגמת סרטונים וקבצי קול. ניתן לעשות זאת בדרכים רבות, כולל למשל הקטנת ממדי סרטון, רזולוציה או שינוי צבע לשחור לבן. המטרה היא אמנם לעשות זאת לשם שיפור חוויית הלקוח. אבל במקביל, חשוב לא להגזים בכך, בכדי שלא לפגוע בחוויית הלקוח בצריכת אותו אלמנט. בתהליך זה, מומלץ לקחת בחשבון גם את בסיס הנתונים של האתר, שעשוי להיות כבד למדי. כמו כן, בפלטפורמת וורדפרס הפופולרית ניתן ומומלץ לבצע תהליך של צמצום תוספים.

לא להפריע לגולש

ישנם אלמנטים שונים שעשויים, בשימוש לא חכם, להפריע לגולש. חלונות פופ אפ למשל, הם כלי חשוב ושימושי מאוד. עם זאת, הם עשויים גם להטריד ולהבריח גולשים מהאתר שלכם. סרטונים שמתנגנים אוטומטית עם העלאת עמוד מתוך אתר, עשויים להוות גם הם מטרד מיותר. לכן כדאי לחשוב היטב האם לאפשר זאת או להניח לגולש להפעיל את הסרטון, אם וכאשר ירצה. כמובן, סרטון עשוי לכלול גם קול, שהגולש אולי לא מעוניין להפעיל בווליום גבוה – הוא עשוי להפריע לסביבה, כך שהדבר עשוי להיות מטרד של ממש. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את סוג המכשיר שממנו מגיעים לאתר. גודל הצג משפיע על חוויית השימוש והיא עשויה להיות שונה למדי, במחשבים שולחניים, סמארטפונים וטאבלטים.

שיפור ממשק המשתמש

חשוב להזכיר גם את תכנון ועיצוב ממשק המשתמש של האתר, אשר משפיעים מאוד על מידת הנטייה של הגולשים לנטוש אותו. ראשית, האתר חייב להיות שימושי. כלומר, קל ונוח להתמצאות ושימוש. היבט זה חשוב יותר מאשר מצוינות אסתטית ועדיף אתר "מכוער" יחסית אבל יעיל, מאשר אתר יפה ולא שימושי מספיק. מדובר בהיבטים מעשיים, שחשובים לגולש הממוצע שנכנס לאתר שלכם. אם הוא מחפש מספר טלפון ליצירת קשר, עד כמה קל למצוא זאת? אם הוא מעוניין לרכוש דבר מה, האם ועד כמה המידע על המחירים קל לאיתור ולהבנה?

מדידה ושיפור מתמשך

מקובל לומר, שמה שלא מודדים, לא ניתן לשפר. ואכן, ביצועי אתר הם דבר שניתן וחשוב למדוד. כך גם לגבי חוויית משתמש אגב. לכן, מומלץ לבצע מדידות מסודרות, לפני השיפור (לגיבוש נקודות ייחוס), תוך כדי השיפור (שנוכל לראות שזה משתפר) ובהמשך (להבטיח שהשיפור יציב).

לסיכום

מי שיתעמק ביישום צעדים מעשיים כאלה ונוספים, יוכל בהחלט להבטיח חוויית משתמש אופטימאלית באתרו. כתוצאה מכך, תוכלו לצמצם ככל הניתן נטישת גולשים.

 

 

איך שוק הרכב השתנה בקורונה