אם אתם בעלי עסק או עוסקים בשיווק עסקי, בוודאי כבר הקצאתם משאבים לשיווק ברשתות החברתיות השונות. הבעיה הגדולה בתחום הזה היא שהוא מתפתח במהירות רבה, מהירות שלעיתים גדולה יותר מיכולת הלימוד וההפנמה שלנו כאנשי מקצוע שעוסקים בשיווק. אפילו אם אתם מעודכנים לגבי כל התפתחות טכנולוגית וכל רשת חברתית חדשה, עדיין אתם ניצבים בפני בעיה מהותית: האם להתאמץ ולקדם את העסק באותה רשת או שהיא עניין חולף? היו כבר רשתות חברתיות שעלו וירדו, לא כן?.. במאמר הזה נבקש לבסס אצלכם את ההפנמה שהשיווק בטיקטוק הוא אפיק רציני שיש לשקול ברצינות כי אולי הוא מאד יתאים לכם.
טיקטוק – כיצד מתחילים
ראשית, פתחו חשבון וצפו בתכנים השונים בשביל לקבל את ה'וייב' המיוחד של הרשת הזו. נסו להתחיל להעלות תכנים משל עצמכם ונסו להתמקד בסגנון מסוים שמכוון לקהל מסוים לו תרצו לשווק. ניתן בהחלט לבצע קניית עוקבים בטיקטוק כדי להגביר את התנועה. זו פעולה שגרתית בפתיחה של כל ערוץ ברשת חברתית. הוא מאפשר לכם להתחיל לעבוד כבר מהתחלה מול קהל אמיתי, להתחיל לקבל חשיפה, תגובות ושיתופים. קניית עוקבים תחסוך לכם כסף בטווח הרחוק מכיוון שהיא תקצר את זמן הפיתוח של הערוץ שלכם עד שהוא נהיה פרודוקטיבי.
אלמנט נוסף בתחילת הפעילות הוא תכנון של התכנים, לפחות ברמת ראשי פרקים. נכון, מדובר ברשת חברתית עם תכנים מאד דינמיים, אבל בכל אופן תכנון וקביעה מראש יעזרו לכם להתמקד ולהגיע ליעדים שלכם. זכרו שאתם בטיקטוק כאנשי שיווק ולא כמשתמשים רגילים…
יתרונות יחודיים לטיקטוק
היתרון הראשון שקופץ לעין הוא כנראה גיל קהל היעד שנמצא בטיקטוק. זהו קהל צעיר ודינמי שכבר הרבה זמן לא תוכלו לטרגט לו ברשתות החברתיות הוותיקות. עסקים רבים מבוססים על פלח אוכלוסייה זה ובשביל עסקים רבים אחרים הוא מהווה נתח משמעותי מסך המכירות.
נקודה שניה שיש לזכור היא שגיל קהל היעד בטיקטוק עולה בהתמדה וצפוי עוד לעלות. כיצד זה מתיישב עם הנקודה הקודמת? ובכן זה בגלל שאחרי הצעירים מגיעים המבוגרים ומעלים את הגיל הממוצע. זה היה כך בפייסבוק, באינסטגרם וזוהי מגמה שאנחנו מזהים גם בטיקטוק. בשל כך, יצירת נוכחות כבר עתה, מהווה בסיס לשווק בטיקטוק גם מאוחר יותר כאשר זו תהיה רשת חברתית בוגרת יותר.
טיקטוק – כיצד מתקדמים?
יש כמה כלים או עקרונות להצלחה בטיקטוק שעליכם להכיר:
- תדירות – עליכם ליצור תוכן בתדירות שהיא גם גבוהה יחסית אבל יותר חשוב, קבועה. בשביל להגיע לזה, תוכלו ליצור תוכן באופן מרוכז ולשחררו במועדים שקבעתם מראש. רצוי שתמיד יהיה לכם תוכן מוכן בשרוול כדי שלא תתקעו ותאלצו לאכזב את העוקבים שלכם.
- תוכן מעניין – בטיקטוק התוכן צריך להיות קצר וחד. מהצד השני, יש סלחנות מסוימת להפקות שאינן מושקעות מאד מבחינת סט הצילום. זה דרך אגב יתרון על יוטיוב או אינסטגרם למשל שם ההפקות נעשות מסובכות יותר ויותר.
- שיתופי פעולה – זה כלי שיכול להתאים הן למתחילים והן למי שיש המוני עוקבים. שת"פים עם יוצרים אחרים יכולים להביא לכם חשיפה ועוקבים מכיוונים שונים. זהו win-win לשני הצדדים ולכן סביר שתוכלו להגיע לשת"פים ראויים אפילו בתחילת הדרך.
- קהל יעד – חשבו תמיד מיהו קהל היעד של התוכן שלכם. נסו ליצור תוכן שלא מוגבל רק לקהל מאד צעיר. זכרו את מה שציינו, עם הזמן הרשת תתמלא במשתמשים יותר ויותר מבוגרים וכדאי שיהיה לכם היצע תוכן גם בשבילם. חשוב לשלב את תכנון התוכן בהתאם לקהל היעד במסגרת האסטרטגיה השיווקית שלכם, כדי לעשות זאת בחכמה ואם צריך – בליווי אנשי מקצוע מומחים.
אנחנו מקווים שהמאמר הזה שכנע אתכם לקפוץ למים ולהתחיל לקדם את העסק שלכם בטיקטוק עכשיו, כאשר הרשת הזו עדיין בצמיחה. בהצלחה!