ההבדל בין עמוד נחיתה לאתר אינטרנט

עולם האינטרנט עמוס במונחים שונים ומשונים וכך גם כל התחום הרחב של השיווק והפרסום בו. שני מונחים שוודאי שמעתם בהקשרים אלה שוב ושוב, הם אתרים ועמודי נחיתה. האם יש ביניהם הבדלים? ומה הם?

יחיד מול רבים

ראשית, ברמה הטכנית הבסיסית, דף נחיתה כשמו כן הוא – עמוד אחד בודד. לעומתו, אתר אינטרנט הוא אוסף עמודים, שמקושרים ביניהם במבנה פנימי דמוי עץ. אתר אינטרנט עשוי אמנם להיות גם אתר של עמוד בודד, אבל זה הוא לא מצב נפוץ או רצוי.

מטרות שונות

ברמה היותר מהותית וחשובה, יש הבדלים בין השניים מבחינת מטרות עסקיות. דף נחיתה נועד בדרך כלל להשיג מטרה ספציפית וממוקדת. אתר עסקי לעומתו, נותן לרוב מענה לכמה וכמה מטרות.

שייכות

דף נחיתה הוא חלק מקמפיין שיווקי ולא חלק מעמודי האתר של העסק. הוא עשוי להיות כלול טכנית באוסף עמודי האתר, אבל לא באופן כזה, שבו הוא נגיש דרך תפריטי האתר.

ההבדל בין עמוד נחיתה לאתר אינטרנט

טווח שימוש

אתרי אינטרנט הם כמעט תמיד השקעה לטווח ארוך. מקימים אותם במסגרת תהליך אפיון והקמה מורכב וארוך, מתחזקים ומשפרים אותם לאורך זמן והם יכולים להתקיים ולספק תועלות, במשך שנים רבות. עמוד נחיתה לעומת זאת הוא ישות זמנית, אשר נועדה לתת מענה לצורך זמני, לטווח קצר. ניתן אמנם להשתמש בדף נחיתה שוב ושוב כתבנית, אבל בשורה התחתונה – הוא לא יוצג באופן קבוע.

עיצוב

לעיצוב דפי נחיתה, יש best practices ששונים מאלה של עיצוב אתרים. מודגשת בהם למשל הפשטות הויזואלית. אסור להסיח שם את דעתו של הגולש או לבזבז את זמנו. כמו כן, העמוד כולו קצר וקל לתפיסה ויזואלית מהירה. למעשה, משתדלים שלא יהיה אפילו צורך בגלילה.

הבדלים בניסוח הטקסטים

הטקסט בעמוד נחיתה לרוב ממוקד ופשוט יותר, מאוסף הטקסטים הרחב שיש באתר עסקי ממוצע. זאת, שוב, מאחר שהוא מיועד להשגת פחות מטרות. כמו כן, הוא מכוון לרוב לקהל מצומצם יותר, ביחס לסוגי הלקוחות השונים אליהם מכוון אתר עסקי. הפניה לקורא היא פניה ישירה והטקסט יתמקד במה שהמוצר או השירות שמשווקים פותר עבורו. במסגרת המינימאליזם בניסוחים, גם נמנעים מלספק לקורא אפיקי יציאה מהעמוד, כמו קישורים. במקביל, יש אלמנטים מסייעים שמקובל להוסיף, דוגמת "הוכחה חברתית" לתועלת המוצר או תיאור התוצאה שתתקבל אחרי השימוש בו.

הנעה לפעולה

בדף נחיתה, הכל מכוון להנעת הגולש לפעולה המבוקשת. עמוד נחיתה נראה כאמצעי פסיבי, אך הוא למעשה כלי מאוד אקטיבי, בדומה לאיש מכירות. הוא "משדל" את הגולש, גם אם באופן עדין, עם טאקט, לעשות את מה שאנחנו רוצים. הדוגמא הקלאסית, היא השארת פרטים בכדי שנחזור אליו.

לסיכום

כפי שראיתם עד כאן, מדובר בשני אלמנטים שונים מאוד ומהותית. הבנת ההבדלים האלה והתעמקות בהם, חשובה ומומלצת, לכל מי שזקוק לדפי נחיתה.